KASTAMONU KÜRE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Her Kitap Yeni Bir Hayat ” Kitap Okuma Yarışması Şartnamesi

26 Nisan 2018 Perşembe Günü Saat 10:00´da yapılacak olan kitap okuma şartnamesine  aşagıdaki gibidir.
Her  Kitap Yeni Bir Hayat ”  Kitap Okuma  Yarışması Şartnamesi

Şartnameye  Word Formatında Ulaşmak İçin

Şartnameye PDF Formatında Ulaşmak İçin

 

 

 

T.C. KÜRE KAYMAKAMLIĞI

KÜRE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HER KİTAP YENİ BİR HAYAT

KİTAP OKUMA YARIŞMASI PROJESİ

HAZIRLAYANLAR

Adnan AYAZ (İmam Hatip Ortaokulu Türkçe Öğretmeni)

Ümran CİĞERCİ (Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu Türkçe Öğretmeni)

Mehmet DEMİRCİ (Küre Çok Programlı Anadolu Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni)

Özkan KÖSEOĞLU (Küre Yatılı Bölge Ortaokulu Türkçe Öğretmeni)

Yasemin AYDIN (Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu Türkçe Öğretmeni)

                                                                 

 

Kastamonu, 2018

 

 


T.C. KÜRE KAYMAKAMLIĞI

KÜRE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“HER KİTAP YENİ BİR HAYAT
” İSİMLİ KİTAP OKUMA YARIŞMASI PROJESİ ŞARTNAMESİ

PROJE ADI:

HER KİTAP YENİ BİR HAYAT

KONU:

Kastamonu ili Küre ilçesi anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencileri arası kitap okuma yarışması.

PROJE TANITIMI:

Atatürk’e göre milletlerin medeniyet yolunda ilerleyebilmeleri; kendi kültür ve millî değerlerine sahip çıkarak geliştirmesi ile mümkün olabilir. Kültürlerini millî değerleriyle geliştiren milletler; millî birlik ve beraberlik duygusu kazanırlar. Millet ve devletleriyle geniş bir aile durumuna gelirler. Tarih boyunca dünyada söz sahibi olabilen devletler, güçlü kültürel değerler üzerinde inşa edilen devletlerdir. Kendi kültürüne sahip çıkmayan milletler ise başka milletlerin sömürgesi durumuna düşmüşlerdir.

Millet, tarihi bir oluştur ve onun teşekkülünde en büyük rolü milli şuur veya milliyet şuuru oynar. Bu şuur milleti meydana getiren fertler arasındaki istiklâl duygusundan kaynaklanmaktadır ve bizdeki istiklâl duygusunun temeli Türk kültürünün içerisinde yatmaktadır.

     Anadolu da, yurt edindiğimiz vatan toprağının en önemli halkalarından biridir. Burada 26 Ağustos 1071 Malazgirt Meydan muharebesiyle Türk Devletinin temelini atılmış ve Anadolu´nun Türklüğü tescil edilmiştir. Bu vatan toprağı, Osmanlı Devleti´nin çökmesiyle birlikte yeni olaylara sahne olmuş ve Türk milleti tarihin bazı zamanlarında olduğu gibi vatansız kalma tehlikesiyle karşı karşıya kalmıştır. Herkesin ne olacak diye durakladığı bir zamanda, Milli birliğin temelini; milli şuurda ve milli birlikte gören, adından kendisinden sonra sıkça zikredilecek bir şahsiyeti, Mustafa Kemal´i ve onun Anadolu halkıyla topyekûn başlattığı bir hareketi, İstiklâl Savaşı´nı görüyoruz.

Yurdumuzun parçalanıp işgal edildiği günlerden başlayarak, Türk tarihinde bir dönüm noktası olan İstiklâl Savaşı´nı Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşunda rol alan milli kahramanlarımızı tanımak mili şuurun oluşmasında d bugün önemli bir vesile olacaktır.

Kitap okumak, beynin gelişimine büyük oranda katkı sağlar. Çünkü beynin iki lobu arasında bağlantı kurar. Okuyan insanın düşünceleri ve konuşması farklı olmakla birlikte hemen dikkat çeker. Toplumda kabul gören bir kişiliğe sahip olur, kendini her zaman iyi bir şekilde ifade eder. Çünkü kitap okuma alışkanlığı aynı zamanda kişinin kendine olan güvenini de arttırır. Kişiye sosyal bir karakter kazandırır.

Geri kalmış toplumlara baktığımızda birçoğunun eğitimsiz, eğitim seviyeleri düşük toplumlar olduğunu görürüz. Bu toplumların kitap okuma alışkanlıkları da yoktur ya da oldukça azdır. Yani toplumların gelişmişlik düzeyinde de kitap okuma alışkanlığının payı büyüktür.

Öğrencilerimizde kitap okuma kültürü oluşturarak okuma zevki yanında tarihi gerçekler ışığında milli bir şuur da kazandırabilmeyi hedeflemekteyiz. Bu sebeple proje kapsamında, tarihimizi oluşturan olaylar veyahut tarihi şahsiyetler ile alakalı hikayeler/romanlar okutulup her bir öğrenci okuduğu kitaplardan sınava tabi tutulacak ve bu şekilde öğrendiklerini sorgulama imkânı bulacaktır. Ayrıca yapılan sınavlarda dereceye giren öğrenciler ödüllendirilecektir.

 

AMAÇ:

Projenin temel amacı, ilçemizdeki anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmak; öğrencilerin kendini ifade etmelerini, iletişim ve sosyal becerilerinin gelişmesini desteklemektir. Öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırarak, toplumsal duyarlılık ile yorumlama bilgi ve becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. Bu yolla öğrencilerin analitik düşünen, düşündüğünü doğru ve açık bir şekilde ifade eden, algılama gücü yüksek, yorum ve sentez yapabilen, sorgulayan, tartışan, doğruların tek noktadan değil çeşitli bakış açılarıyla ortaya çıkacağını kavramış, güzellik duygusu ve estetik anlayışı gelişmiş, kültürlü, milli ve manevi değerlere sahip yüksek karakterli bireyler olarak yetiştirilmesine katkı sağlaması amaçlanmaktadır.

 

PROJENİN HEDEFLERİ:

*Öğrencilere, görüp izlediklerini, dinlediklerini, okuduklarını tam ve doğru anlama gücü kazandırmak,

*Onlara, görüp izlediklerini, dinlediklerini, okuduklarını, incelediklerini ve düşündüklerini, tasarladıklarını söz ya da yazı ile doğru ve amaca uygun olarak anlatma beceri ve alışkanlığı kazandırmak,

*Öğrencilere Türk dilini sevdirmek, kurallarını sezdirmek; onları, Türkçeyi gelişim süreci içinde bilinçle, özenle ve güvenle kullanmaya yöneltmek,

*Onlara, okuma alışkanlık ve zevkini kazandırmak; estetik duygularının gelişmesinde yardımcı olmak,

*Türlü etkinliklerle öğrencilerin kelime dağarcığını zenginleştirmek,

*Onların ulusal duygusunu ve ulusal coşkusunu güçlendirmede kendi payına düşeni yapmak,

*Sözlü ve yazılı Türk ve dünya kültür ürünleri yoluyla, Türk kültürünü tanıma ve kazanmalarında,

*Türk yurdunu ve ulusunu doğayı, hayatı, insanlığı sevmelerinde yardımcı olmak,

*Onlara, bilimsel, eleştirici, doğru, yapıcı ve yaratıcı düşünme yollarını kazandırmak ve Türkçe Türkçe/Edebiyat derslerinin genel amaçlarına sahip olabilmeleri hedeflenmektedir.

 

KAPSAM:

Bu yarışma Kastamonu ili, Küre ilçesi genelinde İlçe Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı anaokulu, resmi ilk ve orta dereceli okullar ile lisede öğrenim gören ilkokullarda 3 ve 4. sınıf; ortaokullarda 5- 6-7 ve 8. sınıf;  lisede 9-10-11 ve 12. sınıf öğrencileri arasında "HER KİTAP YENİ BİR HAYAT" yarışması düzenlenecektir.

DAYANAK:

Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği.

YARIŞMA ESASLARI

Öğrencilerin komisyonlarca belirlenen kitapları ekte belirlenen takvim doğrultusunda okuyarak yarışmalara hazırlanması gerekir.

 OKUL MÜDÜRLÜKLERİNCE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER

• Okul müdürlüğü ve proje tanıtım ve reklam ekipleri okuldaki öğretmen-öğrencilere projeyle ilgili bilgi verir.

. Okul müdürlüğü, şube rehber öğretmenleri tarafından yarışma kitaplarının öğrencilere dağıtımının ve öğrenciler arasında devridaiminin sağlanmasının takibini yapar.

• Okul Müdürlüğü, komisyonca belirlenen kitapları okulundaki öğrencilerin okumalarını sağlar.

• Öğrencilerin yarışmaya katılımını teşvik ederek gerekli tedbirleri alır.

• Okul Müdürlüğü yapılacak sınavlarda öğrencilerin herhangi bir mağduriyet yaşamaması için okulunda gerekli tedbirleri alır.

İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNCE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER

* İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde “Her Kitap Yeni Bir Hayat” projesinden sorumlu kurul “Proje Tertip-Yürütme ve Danışma Komisyonu”dur.

* Yarışmada sorulacak soruları hazırlamak üzere “Soru Sınav ve Hazırlama Komisyonu” oluşturulur. Bu komisyon, ilkokullar için üç sınıf öğretmeni; ortaokullar için Türkçe derslerine giren bütün Türkçe öğretmenleri; lise için Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri ile ilçe milli eğitim müdüründen oluşur. Bu komisyon;belirlenen kitaplardan soru havuzu (çoktan seçmeli soru) oluşturularak gerekli hazırlıkları yapar.

* Yarışma sınavında kullanılacak soru kitapçıklarının hazırlanması, çoğaltılması, değerlendirilmesi ve puanlanması iş ve işlemlerini yürütmek üzere “Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu” kurulur. Bu komisyonda okulların müdür ve müdür yardımcıları ile ilçe milli eğitim müdüründen oluşur.Belirlenecek takvim doğrultusunda  ilçe genelinde bütün ilkokul, ortaokullar ve lisede her öğrenci kendi okulunda girecek şekilde sınav yapılmasını sağlar. Her okul seviyesinden yarıştığı grupta en yüksek üç puanı alan toplamda 12 öğrenciyi belirler.

* Yarışma afişleri ve tanıtımlarının, yarışma için basılacak kitap ayracı(projeye uygun, özgün tasarımlı), hazırlanacak logo vb.nin hazırlanmasını sağlamak için “Proje Tanıtım ve Reklam Komisyonu” kurulur. Bu kurul ilçedeki Bilişim Teknolojileri ve Yazılım öğretmenlerinden oluşturulur.

* Kitapların temini, ödüllerin alınması vb. mali işlerin yürütüleceği “Kitap-Ödül Temin Komisyonu” kurulur. Bu komisyon Kaymakamlık ile birlikte İlçe Milli Eğitim Müdürü, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü ve okul müdürlerinden oluşur.

* İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü dereceye giren her kademede[İlkokul-Ortaokul(5-6 ile 7-8’ler ayrı değerlendirilir) ve Lise] ilk üç öğrenci ödüllendirilir(Toplamda 12 öğrenci ödüllendirilecektir.).

 

 

 

Proje Tertip-Yürütme ve Danışma Komisyonu

-Metin YILMAZ       (İlçe Milli Eğitim Müdürü)

- Adnan AYAZ          (Türkçe Öğretmeni)

- Ümran CİĞERCİ     (Türkçe Öğretmeni)

- Yasemin AYDIN       (Türkçe Öğretmeni)

- Özkan KÖSEOĞLU  (Türkçe Öğretmeni)

- Mehmet DEMİRCİ   (Türk Dili ve Edebiyat Öğretmeni)

 

Soru Sınav ve Hazırlama Komisyonu

-Metin YILMAZ         (İlçe Milli Eğitim Müdürü)

-                                  (Sınıf Öğretmeni)

-                                  (Sınıf  Öğretmeni)

-                                  (SınıfÖğretmeni)                    

- Adnan AYAZ           (Türkçe Öğretmeni)

- Aysel GENÇ            (Türkçe Öğretmeni)

- Ümran CİĞERCİ      (Türkçe Öğretmeni)

- Yasemin AYDIN      (Türkçe Öğretmeni)

- Özkan KÖSEOĞLU  (Türkçe Öğretmeni)

- Mehmet DEMİRCİ   (Türk Dili ve Edebiyat Öğretmeni)

- Zübeyde KIVANÇ   (Türk Dili ve Edebiyat Öğretmeni)

Not: Anaokulu ve ilkokul kendi bünyesinde oluşturacağı komisyonca soruları hazırlatacaktır.

 

Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu

-Metin YILMAZ                     ( İlçe Milli Eğitim Müdürü)

- Zübeyde KIVANÇ                          (Müdür Yardımcısı)

- Aysel GENÇ                       (Okul Müdür V.)

- Adil UYGUN                      (Müdür Yardımcısı)

- Kemal ABDÜRREZZAK   (Okul Müdür V.)

- Dilek KARAGÖZ               (Müdür Yardımcısı)

 

Proje Tanıtım ve Reklam Komisyonu

-Metin YILMAZ                    (Milli Eğitim Müdürü)

-                                              (Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni)

Kitap-Ödül Temin Komisyonu

- Fatih KAYABAŞI              (Küre Kaymakamı)

-Metin YILMAZ                    ( İlçe Milli Eğitim Müdürü)

- Süleyman BİLİR                  (İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü)

- M. Nuri ÖZ                                     (Okul Müdürü)

- Semih ÇELEBİ                   (Okul Müdürü)

- Aysel GENÇ                       (Okul Müdür V.)

- Serkan TURANOĞLU       (Okul Müdür V.)

- Kemal ABDÜRREZZAK   (Okul Müdür V.)

 

KÜRE KAYMAKAMLIĞINCA YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER

Yarışmanın eşgüdümlü olarak yürütülmesini sağlar. Projenin maliyetini karşılar.

PROJE KAPSAMINDA YAPILACAK ETKİNLİKLER

1) Kitap Sohbetleri: Yarışma kapsamında outulan kitapların İlçe Kaymakamı Fatih KAYABAŞI başta olmak üzere ilçedeki kurum amirlerince okunması ve ilgili kişilerin kitabı okuyan öğrencilerle kitaplar hakkında sohbet etmeleri şeklinde gerçekleşririlecektir.

2) Kır Gezisi ve Piknik: İlçemizdeki yarışmaya katılan bütün öğrenciler mayıs ayında Ersizlerdere mevkiinde düzenlenen pikniğe götürülecektir.

ÖĞRENCİ BAŞVURULARI

Başvurular 12 Şubat 2018 – 16 Nisan 2018 tarihleri arasında yapılabilecektir.

1.

İlk Başvuru Tarihi

12 Şubat 2018 Pazartesi

2.

Son Başvuru Tarihi

16 Şubat 2018 Cuma günü, Saat 17.00

3.

Başvuru Yeri

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

5.

Yarışmanın Yapılacağı Tarih ve Saat

Tarih:26 Nisan 2018 Perşembe

Saat: 10.00

6.

Ödül Töreni

19 Mayıs 2018

a)  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Onaylanan başvuru formunda belirtilen öğrenciler daha sonra değiştirilemez.

 

KİTAPLARIN TEMİNİ:

Yarışmaya katılacak öğrencilerin sayıları belirlendikten sonra 19-26 Şubat 2018 tarihleri arasında “Kitap Temin Komisyonu” tarafından kitaplar, istenilen adetlerde okullara ulaştırılacaktır.

YARIŞMANIN YAPILACAĞI YER, TARİH VE SAAT:

Yarışma 26 Nisan 2018 Perşembe günü saat: 10.00’da  yarışmaya dahil olan bütün okullarda yapılacaktır.

UYGULAMAYA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR:

Kitapların Okunmaya Başlanması: 01 Mart 2018 tarihinde kitaplar öğrencilere dağıtılır ve yarışma süresi başlar. Kitapların yarışmaya katılan öğrenciler tarafından okunması, kitap devridaiminin sağlanması sınıf şube rehber öğretmenlerince yapılır. 24 Nisan 2018 tarihinde kitaplar şube rehber öğretmenlerine teslim edilir.

Sınav: İlkokullarda 20, ortaokul ve liselerde 25 sorudan oluşacaktır. Sınav süresi 40 dakikadır.

* Her soru aynı puan değerindedir.

* Sorular, test şeklindedir. İlkokul ve ortaokullarda 4, ve lise için 5 seçenekli hazırlanacaktır.

* Yapılan sınavlarda düzeltme formülü(yanlışın doğruyu götürmesi) uygulanmayacaktır.

* Sorular, yukarıda belirtilen kitapların okunma, anlaşılma ve kavranma düzeylerini ölçmeye yönelik nitelikte olacaktır.

* Soru kitapçıkları, sınav sonunda öğrencilerden toplanacaktır.

Başarının Eşitliği Hâlinde:

Eşitlik halinde ikinci bir sınav uygulanacaktır. Buna rağmen eşitlik durumu devamederse;

a) Alt sınıftaki öğrenciler öne geçer.

b) Eşitlik halinin devamında öğrencinin doğum tarihi esas alınır; yaşı küçük öğrenciler öne geçer.

c) Yaşlarında da eşitlik olursa, yanlışı az olan öğrenci öne geçer.

d) Yukarıda belirtilen hususlarda da eşitliğin devamı halinde ilgili öğrenciler sözlü snava tabi tutularak sonuç belirlenir.

* Sınav soruları, kurul(Soru Sınav ve Hazırlama Komisyonu)tarafından hazırlanacak, ilçe milli eğitimin kuracağı ayrı bir komisyon tarafından(Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu) değerlendirilecektir. Yarışmayı kazanan öğrencilerin belirlenmesinde nihai karar Proje Tertip-Yürütme ve Danışma Komisyonu” tarafından verilecektir. Yine yarışmayı kazanan öğrencilerinin ilanı da “Proje Tertip-Yürütme ve Danışma Komisyonu”nca duyurulacaktır.

 

Not: Anaokulu bünyesinde uygulanma ve değerlendirme biçimi şu şekildedir:

Sınav hazırlama komisyonu, Okul Müdürü Eda ÇELİK başkanlığında Saliha DEMİR, Birgül EKER, Raziye GÜLOĞLU, Nagehan ÖZ’den oluşmaktadır.

Sınav kapsamında 10 kitap bulunmaktadır. Her kitaptan 6 soru oluşturulacaktır.

Sınav uygulama aşamasında 3-4 yaş gruplarını, 5 yaş öğretmanleri Birgül EKER ve Raziye GÜLOĞLU ile Okul Müdürü Eda ÇELİK değerlendirecektir. 5 yaş gruplarındaki öğrencileri, 3-4 yaş öğretmenleri Nagehan ÖZ ve Saliha DEMİR ile Okul Müdürü Eda ÇELİK değerlendirecektir.

Her kitap için bir soru torbası oluşturulacak, her torbada 6 soru bulunacaktır.

Sınav esnasında her öğrenciye her torbadan sırasıyla soru çektirilecektir. Vereceği cevaplar komisyon tarafından A4 kağıdına sorusu ve cevabı not edilerek değerlendirilecektir. Doğru cevaplar “+”, yanlış cevaplar “-“ olarak işaretlenecektir.

eşitlik durumunda önceden hazırlanmış olan ek soru torbasındaki sorularla değerlendirilmeye devam edilecektir. Eşitliğin buna rağmen bozulmaması durumunda alt sınıftaki öğrenciler öne geçer ve proje şartnamesindeki diğer hususlar uygulanır.

SONUÇLARIN DUYURULMASI VE ÖDÜL TÖRENİ:

Sınav sonuçları, 18 Mayıs 2018 tarihinden önce(10 Mayıs 2018 tarihinde Küre İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Resmi Web Sitesinde yayınlanacaktır.) “Proje Tertip-Yürütme ve Danışma Komisyonu”nca duyurulacaktır, 19 Mayıs 2018’de Gençlik ve Spor Bayramı töreninde ödüller sahiplerine verilecektir.

ÖDÜLLER:

Yarışmaya katılan bütün öğrencilere özel tasarlanmış “Her Kitap yeni Bir Hayar” projesi kitap ayraçlarından hediye edilir. Ayrıca yarışmaya katılan öğrencilere okudukları kitaplar da hediye edilir.

İlkokul, Ortaokul 1. ve 2. Kademe ve Lise kategorileri ayrı ayrı olmak üzere;

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Cami Kebir Mah. Gümüş Sokak Küre/KASTAMONU - 0366 751 20 16

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.

SIRALAMA

ÖDÜLLER(LİSE)

1.

Dizüstü Bilgisayar ve Kitap Seti

2.

Tablet Bilgisayar ve Kitap Seti

3.

Tablet Bilgisayar(Düşük özellikli) ve Kitap Seti

SIRALAMA

ÖDÜLLER(Ortaokul 5 ve 6. Sınıflar)

1.

Dizüstü Bilgisayar ve Kitap Seti